Retur & reklamation


Returnering af varer:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos millida.dk - fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra og med den dag, du har modtaget din vare. Det vil være den dag din pakke er forsøgt leveret der gør sig gældende. Hvis du har valgt levering til en postbutik, vil det være den dag hvor pakken er klar til afhentning som gælder. Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten skal du give os besked herom senest på 14. dagen efter modtagelsen. Du skal tilmed meddele os tydeligt, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, eller ved at lade denne forblive uafhentet på posthuset. Du skal selv betale fragten for din returnering.


Varens stand ved returnering:

Fortrydelsesretten kan kun benyttes hvis varen leveres tilbage i samme stand som du modtog den, varen skal tilbageleveres uåbnet og i original emballage. Ved brud på plombering betragter vi varen som “brugt”, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet ikke kan få købsbeløbet retur. Vi anser åbne varer (brud på plombering) som værende uden handelsværdi og derfor vil forringelsen vurderes til 99,99%. Dette sikre at alle vores kunder altid vil modtage nye og ubrugte varer. Hvis vi modtager returvarer som anses som "brugt", vil du blive tilbudt at få sendt varen tilbage, mod betaling af fragtomkostningen heraf.


Send varen retur eller aflever den hos os:

Det er vigtigt at vi ved hvem der sender varen retur, og hvad der skal ske med den, for at vi nemt og hurtigt kan behandle en retursag. Derfor bedes du vedlægge en seddel med følgende information: dit fulde navn, ordre nummer og reg/konto nr. Ansvaret for varen er dit, til den er os i hænde. Vi anbefaler derfor altid at sende pakken i forsvarlig emballage, og med tracking nummer, i tilfælde af bortkomst. Alle returpakker skal sendes med omdeling til vores adresse, vi modtager ikke pakker der skal afhentes i pakkeshops og lign. eller pakker som er sendt pr. efterkrav. Du kan også returnere en vare, ved at kigge aflevere den på vores adresse i Esbjerg. Husk blot din kvittering. Hvis du vil være sikker på at der er nogen når du ankommer, bedes du ringe og aftale et tidspunkt forinden. Vi kan være ude af huset.


Behandling af returpakker:

Vi behandler returpakker flere gange ugentligt, og du vil modtage en email fra os, så snart vi har færdigbehandlet din returnering. Følg evt. selv pakken via tracking for at se om den er ankommet hos os. Der kan gå et par dage fra vi har modtaget din returnering, til at den bliver behandlet. Når vi har færdigbehandlet en returordre, vil du indenfor 5 bankdage kunne se pengene på din konto.


Reklamation:
Ved eventuelle fejl eller mangler på produkter leveret fra millida.dk skal der reklameres hurtigst muligt efter du har opdaget manglen ved varen. Det er din pligt at angive og vise os hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 24 måneder efter du har fået varen leveret, dette betinger at reklamationen er berettiget og ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadesforvoldende adfærd. For varer med begrænset levetid er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode som millida.dk har stillet.

Hvis du vil reklamere over et produkt bedes du kontakte os på mail info@millida.dk med en beskrivelse af problemet og dit ordre nummer. Herefter sender du produktet retur til os eller aflevere det fysisk på vores lager. Det er vigtigt at du vedlægger en seddel i pakken med dine oplysninger, samt ordre nummer, så vi ved hvem pakken kommer fra og vi senere kan kontakte dig. Når vi har modtaget din reklamation må der forventes en behandlingstid på op til 14 dage. Vores producenter har behov for nogle dage til at undersøge / teste produktet. Hvis reklamationen er berettiget vil varen enten blive ombyttet eller repareret.


Defekter ved modtagelsen:
Normalt leveres synligt beskadigede pakker heldigvis ikke til modtageren. Skulle du alligevel være så uheldig at hele eller dele af din pakke er gået i stykker ved modtagelsen, bedes du kontakte os med det samme på info@millida.dk - eller telefonisk på +45 28293233 - så vi straks kan afhjælpe problemet.